Levensverhalen van en over Indië veteranen

In deze serie Sobat Podcast, brengt Stefan, kind van Indische ouders, de levensverhalen van en over Indië veteranen.

stichting jouw verhaal sobat leen noordzijWe starten deze serie met een podcast waarin Stefan het Sobat gesprek heeft met veteraan commando generaal-majoor bd Leen Noordzij. Leen was gedurende zijn indrukwekkende loopbaan o.a. vanaf 2006 tot opheffing in december 2020 voorzitter van de Vereniging Oud Militairen Indie- en Nieuw Guineagangers (VOMI) en is hij nog steeds zeer betrokken bij en actief voor deze oud mililtairen.

SOBAT

Digitale SOBAT is het officieel orgaan van VOMI-Nederland. Dit blad wordt vanaf januari 2021 alleen via hun website op https://vomi-nederland.nl digitaal gepubliceerd.

Ter ondersteuning van onze missie om ook de levensverhalen van de betreffende oud militairen te brengen via onze website hebben wij ons, Stichting Jouw Verhaal, mogen voorstellen in hun blad.

Door op de afbeelding te klikken kun je, al bladerend, dit zeer interessante en boeiende blad lezen. Lees dan ook op de bladzijdes 46 en 47 de bijdrage van onze voorzitter Theo Alsemgeest en het naschrift van Leen Noordzij.

NB. Het best bekijk je de bladerbare versie van dit blad met een tablet of apparaat met groter scherm. Met je smartphone werkt dit helaas niet naar behoren. Als alternatief kun je HIER de PDF versie bekijken.

Wij zijn op zoek naar SOBAT levensverhalen.

Want deze unieke en bijzondere levensverhalen met ook historische en persoonlijke waarde mogen niet verloren gaan! En, moeten deze levensverhalen ook blijvend gehoord kunnen worden!

Ben jij iemand of ken je iemand met een SOBAT levensverhaal? Of, ken jij als, partner/relatie, (klein)kind of anderzins het SOBAT levensverhaal van een Indiëganger (navertellen)?

Zo ja, neem dan vrijblijvend contact met ons op om samen in gesprek te komen met de intentie om dit levensverhaal vast te gaan leggen. Naar wens kunnen we dit levensverhaal beschikbaar stellen aan alleen jou of breder delen zodat het levensverhaal gehoord kan worden door een groter/breder of juist specifiek publiek.

Je kunt met ons in contact komen via e-mail ( stefan@stichtingjouwverhaal.nl ) of door onze host Stefan te bellen op +31610256017. Doen hè! Zou top zijn!!

'Like' wat je ziet?

Klik op de knoppen hieronder en volg ons, krijg je geen spijt van! Thanks.