De eerste Sobat Podcast is een feit

Maandag, 9 augustus 2021

Met gepaste trots presenteren we de eerste podcast in de Sobat serie. In deze serie willen wij de levensverhalen brengen van of over de oud-miltairen die hebben gediend in het voormalig Nederlands-Indië en Nederlands Nieuw-Guinea. Een bijzondere groep militairen waarvan we graag de levensverhalen willen zien te vereeuwigen.

Enige tijd geleden begon onze wens deze levensverhalen te kunnen brengen een stuk concreter te worden na een fijn en waardevol gesprek tussen Leen Noordzij, Theo Alsemgeest en Stefan Vreugdenburg. Zie hiervoor het betreffende nieuwsitem.

Een van de uitkomsten van dit gesprek was de mogelijkheid om ons, Stichting Jouw Verhaal, voor te stellen in hun digitale blad 'SOBAT'.  Klik op de afbeelding van dit blad om de augustus 2021 versie te lezen en kijk dan in dit zeer interressante en boeiende blad ook naar de pagina's 46 en 47 waar de bijdrage van onze voorzitter Theo Alsemgeest te lezen is. Ook heeft Leen Noordzij daar een mooi naschrift aan verbonden.

NB. Het best bekijk je de bladerbare versie van dit blad met een tablet of apparaat met groter scherm. Met je smartphone werkt dit helaas niet naar behoren. Als alternatief kun je HIER de PDF versie bekijken.

Inmiddels is dus ook de eerste podcast in deze serie gemaakt en vandaag gepubliceerd. Klik hiervoor op de knop hieronder.